Miért szükséges az M3-as metróvonal teljes lezárása csúcsidőn kívül és hétvégenként?

Az M3-as metró felújítása különleges feladat, hiszen egyetlen felszíni kapcsolata a Kőér utcai járműtelep, ami a vonal déli szakaszán található. Minden gépet, eszközt, anyagot innen szállítanak be a rekonstrukció alatt lévő északi szakaszra, és a bontási anyagot is itt szállítják ki az alagútból. Tehát, amikor a pótlóbuszok felváltják a metrót, az alagútépítésre kifejlesztett alacsony platós szállító-rakodó járművek befutnak a beépítendő anyagokkal. A speciális kis vonatok a szállítmánnyal, jóval lassabban közlekednek, mint az utasokat szállító szerelvények, így a hétköznap éjjel rendelkezésre álló mindössze 6 óra időtartam alatt egyszer legfeljebb kétszer képesek fordulni, ekkor csak a szállítások kisebb része bonyolítható le. Ahhoz, hogy az M3-as metróvonal minél gyorsabban megújuljon elengedhetetlen a hétvégi vágányzár, a szállítások nagy része ekkor történik. Szintén ekkor van lehetőség a középső és déli alagúti szakasz korszerűsítésének keretében – amely már jelenleg is tart – a szigetelés javítási, új vízelvezető rendszer kiépítési munkák elvégzésére.

A felújítás szervezésének elsődleges célkitűzése, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozza a lakosság életében, ezért folynak a vágányépítési munkálatok éjszaka és hétvégén, hogy hétköznap ne nehezítse az iskolába és munkahelyre jutást.

A lakosság türelmét és együttműködését ezúton is köszönjük.

 

 

 

 

 

 

 

 

További fotókért kattintson ide.

Budapest
BKV
BKK
MFPI