Aktualitások

Sínlerakodás

Egy előző évi beszámolóban már szóltunk arról, hogy a teljes pályaszakasz megújulásával összhangban milyen módon történik az egyenként 108 méteres sínszálak beszállítása az építés alatt álló területre, ott miként helyezik el őket, hogyan hegesztik össze azokat, végül milyen eszközzel köszörülik a felületüket a megfelelő állapotra.

A mindezeket megelőző folyamatról, tehát a sínszálak a BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepére érkezéséről még nem történt híradás, egészen mostanáig.

A 108 folyóméter hosszú és szerelvényeként 5832 kilogramm, azaz 5,83 tonna súlyú sínszálak egy franciaországi vasműből érkeznek, külön erre a célra kialakított vasúti szállító járművön. Miután a szerelvény begördül a járműtelepre, egy rakodógép segítségével a sín egyik végét leemelik a rámpa végéről, a szállítójármű pedig kigördül alóla. A többi már egyszerű fizika.

Érdemes megfigyelni, hogy mennyire könnyűnek tűnik a sínszál, ez az acél szerkezetéből adódik, amely többek között ruganyos tulajdonsággal rendelkezik. A lerakodásnál éppen emiatt nagyon körültekintően kell eljárni és a munkavédelmi szabályokra fokozottan figyelni.

Miután a lerakodás megtörtént és a speciális munkagép egymás mellé helyezte a síneket, a beszállítás következik, amely a tavalyi évhez képest nem változott. Erről az egyik Vállalkozó készített korábban videót.

Budapest
BKV
BKK
MFPI