Várható változások

  

A vonal átfogó rekonstrukciója keretében új korszerű pályaszerkezet épül, teljes körű elektromos felújításra kerül sor, megtörténik a biztosítóberendezések, a járművezérlési- és távközlő rendszerek cseréje, megújulnak az állomások, az utasforgalmi terek. A szerelvények felújítása már elkezdődött, 2017 márciusában álltak forgalomba az első megújult szerelvények.

A vonalszakasz fejlesztési munkái során alapkövetelmény a 80 km/h tervezési sebesség biztosítása. Megtörténik a felépítmény egységesítése, lehetővé válik az igénybevételnek megfelelő 75 cm-es alátámasztási távolság szerinti leerősítés kialakítása. Komplex gépészeti felújítás történik. Alapvető műszaki fejlesztések várhatók az utasok biztonsága érdekében, melynek részeként a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszer épül, és korszerű szellőzőrendszer létesül, mely vízködoltó berendezés telepítésével egészül ki. Az utazóközönség számára közel 340 db segélykérő berendezés válik elérhetővé, az állomási és központi diszpécserek munkáját 160 darab monitor és 500 darab korszerű IP kamera segíti, ami szükség esetén gyorsabb és hatékonyabb beavatkozást tesz lehetővé. Megújulnak az állomások, az utasforgalmi terek. A rekonstrukció építészeti tervezésének fő célkitűzése az állomások egyedi jellegének megtartása, a jellemző színek átmentése, a vonalon található művészeti alkotások megőrzése. Kiemelten fontos az akadálymentesítés lehetőség szerint megoldása, a fogyatékkal élők utazásának segítése, a látássérültek közlekedését taktilis vezetősávok teszik könnyebbé, a mozgássérültek számára felvonók állnak majd rendelkezésre tizenkét állomáson. A mozgólépcsők felújításán és cseréjén túlmenően új, kényelmi mozgólépcsők beépítése is tervezett. A hagyományos világítóberendezéseket LED-es lámpatestek váltják fel. A tájékozódásban 2060 darab új hangszóró és 180 darab vizuális tábla, valamint 300 darab központi vezérlésű óra nyújt segítséget. A felújítás során hozzávetőlegesen 32.000 m² padlóburkolat cseréje történik.  A metróvonal kommunikációs és felügyeleti rendszerei számára 10 Gbit/s sávszélességű adatátviteli hálózat létesül. A 3-as metró szerelvényei 1990 óta automatikus vonatvezérlő rendszer (AVR) felügyelete alatt, egyvezetős üzemmódban közlekednek, a felújítás során az AVR rendszer korszerűsítése is megtörténik.

 

Budapest
BKV
BKK
MFPI