A metróvonalak egyik legfontosabb részét képezik a légcserét, szellőzést biztosító berendezések, létezésükről, működésükről és üzemelésükről mégis keveset tudunk. Elsődleges feladatuk a metró elhasznált levegőjének és a vonatok által termelt hőnek az eltávolítása, illetve a metró friss levegővel történő ellátása.
Főszellőző
A szellőzőrendszer a rekonstrukció keretében teljesen megújul. A felújítás alatt álló északi vonalszakaszon összesen 11 főszellőző található: 6 az állomásokon, 5 pedig a vonalalagútban. Az állomások kijárataiban és az alagútban ún. JET ventilátorok (ezek a repülőgép hajtóművéhez hasonlatosak, innen az elnevezésük) működnek majd, ezeket a még hatékonyabb hő- és füstelvezetés miatt újonnan telepítették.
JET ventilátor
Már az állomások mindegyikén elkészült az új állomási főszellőzők gépegységeinek-, továbbá az állomási és vonali JET ventilátoroknak a beépítése a hangcsillapító rendszerrel együtt. Jelenleg a vonali főszellőzők gépegységei és a hangcsillapító kulisszák telepítése zajlik.
Beépített JET ventilátor
Mivel a szellőzőrendszer működése a metróvonal és az utazóközönség biztonsága szempontjából elsődleges, ezért az üzempróba egy több héten keresztül zajló, minden egyes elemet egyenként, majd komplexitásában is ellenőrző, aprólékos folyamat. Ennek során átvizsgálják a berendezés minden lényeges elemét: a ventilátorokat, az elektromos vezetékeket és kapcsoló szerkezeteket, az érzékelő- és tűzeseti riasztó berendezéseket, valamint az üzempróba része a kibocsátott zajszint ellenőrzése is.
Főszellőző