Sínköszörű

Az M3-as metróvonal felújításának egyik legfontosabb része magának a sínpályának a rekonstrukciója. Az Országház magasságával is vetekedő hosszúságú sínszálak beszállításáról korábban már írtunk, továbbá videóbeszámolót is közöltünk, ahogyan azt is megemlítettük, hogy milyen körültekintően és jól szervezetten kell működnie a szállításokat végző szerelvényeknek és a rajta dolgozó szakembereknek. Miután a beszállítás megtörtént, a sínszálakat összehegesztik, hogy egy egységes sínpályát alkossanak - ez szintén egy látványos folyamat, korábban erről is tudósítottunk.

A pályaszakaszokkal kapcsolatos földalatti munkák egyik legérdekesebb fázisa a köszörülés, amely az egyik legmodernebbnek számító Speno sínköszörű alkalmazásával valósult meg az M3-as metróvonal északi szakaszának korszerűsítése során.

A folyamat a következő: a gépet ráküldik a pályára, amely a sín futó, és vezető felületeinek megmunkálását, köszörülését, a megfelelő sínprofil létrehozását végzi el, ehhez előre-hátra mozogva több menetben alakítja ki a sínprofilt csiszolókövek segítségével. A köszörülés meglehetősen alapos és időigényes, hiszen a munkafázisok között a szakemberek többször is ellenőrzést végeznek, és a megfelelő minőség eléréséig dolgoznak egy-egy szakaszon.

Jelentősége: a sín, mint tartószerkezet megfelelően fogja alátámasztani és vezetni a metró kerekeit, optimalizálja a jármű futását, csökken a zajkibocsátás, nem utolsósorban pedig megnöveli a pályaszakasz élettartamát - kevesebb karbantartásra lesz tehát a későbbiekben szükség.

Hasonlóan az újévi tűzijátékokhoz, a sínköszörülés is nagy zajjal és szikrával jár, erről a csatolt galériában tekinthető meg egy képválogatás.

Budapest
BKV
BKK
MFPI