A déli szakaszon történt

Az M3 metróvonal Kőbánya-Kispest és Népliget közötti része hétről-hétre más képet mutat. Szerkezetépítések, burkolási munkálatok, berendezések üzempróbája, távközlési hálózat kiépítése, elkészült állomási diszpécseri helyiségek - röviden ÁDI-k - átadása a végső szerelésre, ez mind egyszerre történik a déli szakasz állomásain.

A legszembetűnőbb változás Népliget állomáson tapasztalható, egyrészt a jobboldali felvonóakna szerkezetépítése lassan befejeződik, másrészt már a modern, geometrikus, térhatású falburkolat is látható a peron egyik oldalán. Bár a végső állomási arculat még csak a Népligeten körvonalazódik, de minden állomáson készül a padló- és akusztikusburkolat, valamint az álmennyezet tartószerkezete.

A gépészeti alapszerelésekkel végeztek, megkezdődött a légkezelők, főszellőzők, vízköddel oltó berendezések beüzemelése. A jövőbeni karbantartások feltételeinek kialakításához, a munkavédelmi szempontok szerinti megfeleléshez - érintésvédelem, közlekedési útvonalak beépítése - már az üzemeltetés is bekapcsolódott a munkavégzésbe.

A belső kommunikációs hálózat kiépítése is elindulhatott, ami gyorsabb és hatékonyabb kapcsolatot biztosít majd a vonalon. Az új kapcsolószekrények már korábban a helyükre kerültek, így elkezdődhetett a precíz, alapos munkát igénylő többszáz - emberi hajszálnál is vékonyabb - üvegszál bevezetése a vezérlőegységbe.

Kőbánya-Kispest állomáson elkészült a bal vágány, és sikeres tesztelés után a forgalom átállt a megújult sínpárra, május közepén pedig kezdetét vette a jobb vágány bontása.

A munkálatokról készült fotókat ITT, a videót pedig ITT lehet megtekinteni.

Fotók: Horváth Bence

Videó: Vincze Júlia

Budapest
BKV
BKK
MFPI