Hírek

Budapestért díjban részesült Radnay Tibor metró felújítási projektigazgató

Pest, Buda és Óbuda egyesítésének 150. évfordulóján, 2023 november 17-én Karácsony Gergely főpolgármester átadta a Budapestért díjakat, a Pro Urbe Budapest díjakat és a Budapest Díszpolgára elismeréseket a Magyar Tudományos Akadémia Széchenyi termében.

Az akadálymentesítés utolsó eleme az M3-as metró vonalán

Az M3-as metróvonal rekonstrukciója májusban befejeződött, azonban a biztonságosabb akadálymentes közlekedés érdekében még június végén is történtek változások. A Platform Gap Filler (PGF), azaz a peronhézag-kitöltő elemek felszerelésével kényelmesebb ki- és beszállást biztosítunk a kerekesszékkel, babakocsival, bőrönddel, nehéz csomagokkal utazók részére. 

Főpolgármesteri Dicséretben részesült kollégánk, Davidovics Sándor

Idén első alkalommal adtak át Főpolgármesteri Dicséret elismeréseket az Újvárosháza dísztermében 2023. június 29-én. Az elismerés évente annak a legfeljebb harminc természetes személynek adományozható, akik a Főpolgármesteri Hivatal köztisztviselőjeként, közszolgálati ügykezelőjeként vagy munkavállalójaként, illetve a Budapest Főváros Önkormányzata által alapított költségvetési szervvel vagy Budapest Főváros Önkormányzata részesedésével működő gazdasági társasággal fennálló, foglalkoztatásra irányuló jogviszonyukban kiemelkedő munkát végeztek.

Szerették az emberek a Metrófesztivált

Két nap, hét helyszín, rengeteg élmény: ilyen volt a megújult M3-as metró újraindító fesztiválja. Az idén 150. születésnapját ünneplő főváros méltó módon zárta le ezt az átszállásokkal, pótlóbuszokkal, mozgólépcsőzéssel és várakozással terhelt öt évet. Metrófesztivál néven különleges, két napos rendezvényt szervezett Budapest június 15-én és 16-án a metró felújított állomásain.

Forgalomkorlátozások az M3 metróvonal felújítása miatt – mozgó terelések és útszűkületek

Mozgó terelésekre, munkaterületek melletti útszűkületekre, esetleges sávlezárásokra kell számítani 2023. április 17 – június 29. között az M3 metró felszíni autóbuszos pótlásának útvonalán. A forgalomkorlátozások a pótlás megszüntetése miatt szükségesek, mivel megkezdődnek a bontási- és helyreállítási munkálatok az M3 metrófelújításhoz kapcsolódóan.

Hétvégén is újra a teljes vonalon jár az M3-as metró

Hétvégén is a teljes vonalon jár az M3-as metró május 13-tól, szombattól, a szerelvények minden nap Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között közlekednek. A Nagyvárad téren és a Lehel téren május 22-ig nem állnak meg a vonatok, ezek az állomások – május 22-ig – pótlóbuszokkal, illetve alternatív járatokkal érhetők el.

Forgalomkorlátozások az M3 metróvonal felújítása miatt – mozgó terelések és útszűkületek

Mozgó terelésekre, munkaterületek melletti útszűkületekre, esetleges sávlezárásokra kell számítani 2023. április 17 – június 29. között az M3 metró felszíni autóbuszos pótlásának útvonalán. A forgalomkorlátozások a pótlás megszüntetése miatt szükségesek, mivel megkezdődnek a bontási- és helyreállítási munkálatok az M3 metrófelújításhoz kapcsolódóan.

Május 22-én átadjuk az M3 metró teljes vonalát és minden állomását az utasforgalomnak

A 2017. november 6-án indult rekonstrukció 2023. május 22-én véget ér, így öt és fél év után egy teljesen megújult, modern és akadálymentes vonalon közlekedhet az a félmilliónál is több utas, aki naponta az M3-as metrót választja.

Forgalomkorlátozások az M3 metróvonal felújítása miatt – mozgó terelések és útszűkületek

Mozgó terelésekre, munkaterületek melletti útszűkületekre, esetleges sávlezárásokra kell számítani 2023. április 17 – június 29. között az M3 metró felszíni autóbuszos pótlásának útvonalán. A forgalomkorlátozások a pótlás megszüntetése miatt szükségesek, mivel megkezdődnek a bontási- és helyreállítási munkálatok az M3 metrófelújításhoz kapcsolódóan.

A Dörmögő Dömötör és az M3 metrófelújítás a Föld napját ünnepli

„Kezükben a jövő” – a környezettudatos nevelést már egészen fiatal korban el kell kezdeni. A természet megóvása közös célunk, s egyben feladatunk is. Nem lehet túl korán kezdeni: a Dörmögő Dömötör nagymúltú gyereklap legfőbb célkitűzése a kezdetektől fogva három fontos témakör köré épül. A család szeretete, a vidámság, és a természet megóvása. A lap minden rovata, a mesék, a rajzok, versek, ezen témákat ölelik fel.

Utolsó füstpróbák az M3-as metróvonalon a Lehel tér és Nagyvárad tér állomásokon

Az M3 metróvonal rekonstrukciója hamarosan véget ér, még két állomáson zajlanak felújítási munkálatok, de ezeken a helyszíneken is elkezdődnek az új berendezések működési próbái. A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága az utolsó tájékoztatásokat készíti, amelyben a lakosságot füstpróbák helyszíneiről és időpontjairól értesíti.

Így jár az M3-as metró a hétvégéken

Az M3-as metró felújítása hamarosan véget ér, előreláthatólag két hónap múlva, májusban befejeződik az ország legforgalmasabb vasútvonalának rekonstrukciója. Március 20-tól hétköznaponként már újra a teljes vonalon, Kőbánya-Kispest és Újpest-központ között járnak szerelvények, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren nem állnak meg a vonatok, mert még zajlik az állomások felújítása.

Metrófelújítás – Navracsics Tibor: ez a fejlesztés nem csak a budapestieké

Az M3-as metró rekonstrukciójával megvalósuló fejlesztés nem csak a budapestieké, nem csak a fővárosban élők érdekét szolgálja – hangsúlyozta a területfejlesztési miniszter a felújított Arany János utcai metróállomás átadóján hétfőn Budapesten.

Narancssárga vonalkód és türkiz falevelek – a Nyugati pályaudvar és az Arany János utca metróállomások építészeti koncepciója

A Nyugati pályaudvar és Arany János utca metróállomásokat 1981 decemberében helyezték forgalomba, tehát 42 év után újultak meg kívül-belül. Az utasok által is érzékelhető változás az utasforgalmi terek modern megjelenése.

Március 20-án újabb két állomás kapcsolódik be az utasforgalomba az M3-as metró vonalán

Az M3-as metró több mint 5 éve tartó felújítása hamarosan befejeződik. Két hónappal azután, hogy a Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomások átadásával visszatért a kék metró a belváros közlekedésének vérkeringésébe, újabb két állomás, az Arany János utca és a Nyugati pályaudvar kapcsolódik be az utasforgalomba. Újpest-központ és Kőbánya-Kispest között március 20-tól újra a teljes vonalon szerelvények szállítják az utasokat úgy, hogy a Lehel tér és Nagyvárad tér állomásokon még nem áll meg a metró.

Talán legtöbben az átszállásokra és a közlekedési fennakadásokra gondolnak az M3-as metró kapcsán, miközben a hatalmas föld alatti komplexum teljes körű megújításán csaknem 3500 ember dolgozott, részleges metróforgalom mellett. Jelenleg még négy állomás építési terület.

A metró gyermeki misztikuma

Amikor a gyermeki képzelőerő szabadon szárnyal, még egy olyan hétköznapi témát, mint egy építési beruházás is képes kiszabadítani a mindennapok megszokott szürkeségéből. Az M3 metrófelújítás más nézőpontból című, harmadik és egyben utolsó alkotói pályázatunk nem várt sikerrel zárult. A március 1-jén tartott díjátadót óriási érdeklődés kísérte.

Akadálymentes állomásokkal újult meg az M3-as metró – interjú Radnay Tibor metró felújítási projektigazgatóval

Radnay Tibor, metró felújítási projektigazgató a metró bűvkörében éli az életét. Tizenévesként a Nagyvárad téri állomás építésénél végezte el szakmai gyakorlatát. Tanulmányi szerződést kötött a Metroberrel, majd, amikor lediplomázott az Élmunkás téri (Lehet tér) állomás előkészítő munkálataiban vett részt. Aztán jött az Árpád híd, majd a Forgách utcai állomás. Aztán hidat és autópályát épített, majd visszatért a négyes metró építéséhez. Most ő igazgatja a M3 felújítási munkálatait.

Átadták a Deák Ferenc tér és a Ferenciek tere megújult állomásait a 3-as metró vonalán

Átadták a Deák Ferenc tér és a Ferenciek tere felújított állomásait a 3-as metró vonalán hétfőn, az utasforgalom előtt kora délután nyitják meg a két állomást, azt követően Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között lehet utazni a metróval.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal középső szakaszának felújítás alatt álló – Arany János utca és Nyugati pályaudvar – állomásain 2023. januárjában a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Kortárs retró hangulat a Deák Ferenc téren

Még néhány nap és a Budapest legforgalmasabb közlekedési csomópontjának számító Deák Ferenc téren ismét lehetőség nyílik három metróvonal közötti átszállásra. Az M3-as metróvonal megújult Deák Ferenc téri állomásán színek segítik a tájékozódást. A sárga, kék, türkiz, fehér csőszerű terek a csúszdaparkok világát idézik.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal középső szakaszának felújítás alatt álló Arany János utca és Nyugati pályaudvar állomásain 2023. januárjában a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Bearanyozott visszafogottság a megújult Ferenciek tere metróállomáson

Az M3 vonal újabb két belvárosi állomása kapcsolódik be a metróforgalomba januárban. Az állomások karakterét meghatározó színeket és formákat már felfedtük decemberi összeállításunkban, most a tervezők nyújtanak bepillantást inspirációjukba, a grafikai kép és az árnyalatok többletjelentésének értelmezésébe.

Hamarosan átadjuk a megújult és akadálymentes Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásokat

Az eredetileg 2023. márciusára tervezett átadás a felújítási munkafolyamatok átütemezésével két hónappal korábban, már januárban megtörténik. A BKV Zrt. kezdeményezésére a kivitelezők partneri együttműködésével valósulhat meg az előrehozott nyitás.

Belvárosi füstpróbák videón

Minden átadás előtt álló állomáson füstpróbákkal is ellenőrzik az új hő- és füstelvezető rendszer hatékonyságát. A napokig tartó próbafolyamat során az adott állomás legkritikusabb tűzhelyszínének vizsgálatát végzik el. A vasúti hatóság és a tűzvédelmi szakhatóság képviselői jelenlétében hatósági füstpróbával zárul a tesztelés.

Utolsó füstpróba az M3-as metróvonal átadás előtt álló Deák Ferenc téri állomásán

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal középső szakaszának átadás előtt álló két állomásán – Ferenciek tere, Deák Ferenc tér – befejeződik a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelése. Az utolsó füstpróbával véget ér az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Januártól újabb két állomáson állnak meg a szerelvények

A Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásokon napokon belül elkezdődnek az átadás-átvételi eljárások. A gépészeti és elektromos berendezések már üzemképesek, a hő- és füstelvezető rendszerek tesztelése pedig már sikeresen be is fejeződött. Még további négy helyszínen zajlanak felújítási munkálatok, a Lehel tér, Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Nagyvárad tér állomások területén, valamint az utolsó simításokat végzik a Dózsa György úti liftek beépítésénél.

Folytatódnak a füstpróbák az M3-as metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának Ferenciek tere és Deák Ferenc téri állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal középső szakaszának átadás előtt álló két állomásán – Ferenciek tere, Deák Ferenc tér – 2022. október 8-tól november közepéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Folytatódnak a füstpróbák az M3-as metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának Ferenciek tere és Deák Ferenc téri állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal középső szakaszának átadás előtt álló két állomásán – Ferenciek tere, Deák Ferenc tér – 2022. október 8-tól november közepéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának Ferenciek tere és Deák Ferenc téri állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal középső szakaszának átadás előtt álló két állomásán – Ferenciek tere, Deák Ferenc tér – 2022. október 8-tól november közepéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Változások a közösségi közlekedésben szeptember 1-től

Az iskolakezdéstől újra a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint közlekednek a BKK járatai a fővárosban. Szeptember 1-től – a menetrendváltás mellett – néhány más változással is számolnia kell a BKK ügyfeleinek, többi között az átszállási kapcsolatok javítása érdekében módosul az M3-as metró megállási rendje a Göncz Árpád városközpontnál.

M3 metrófelújítás – Platform Gap Filler, újabb innovatív megoldás az akadálymentesítésben

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukciója során az egyenlő esélyű hozzáférés feltételeinek megteremtésére kiemelt figyelmet fordítunk. A kék metró adottságai miatt korlátozottak a lehetőségek a hagyományos megoldásokra, ezért a korszerűsítést irányító BKV Zrt. nyitott az innovatív ötletekre, vizsgálja a külföldön alkalmazott példákat. Többek között ennek a szemléletnek köszönhető, hogy Magyarországon először az M3-as metró utasai találkozhattak a ferdepályás felvonókkal, és most ismét egy újítást készülünk bevezetni a biztonságosabb akadálymentes közlekedés érdekében. Hamarosan, 2022. augusztus 17-én kezdődik a Platform Gap Filler (PGF) azaz peronhézag-kitöltő tesztelése, ami a peron és a szerelvények közötti átlépési távolság csökkentését szolgálja.

Jövő héttől ismét jár az M3-as metró a déli szakaszon

A nyárra tervezett felújítási munkák befejeztével augusztus 15-től, hétfőtől újra jár az M3-as metró a déli szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér között. A Kálvin tértől továbbra is metrópótló busszal lehet utazni. A metró a Nagyvárad téren nem áll meg, a tér környéke az M30-as állomáspótló busszal, illetve alternatív járatokkal közelíthető meg. Ezen a hétvégén, augusztus 13-án és 14-én az M3-as metró teljes vonalán pótlóbuszok közlekednek. Hétfőn és kedden, 15-én és 16-án Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér között metróval, onnan Újpest-központig pótlóbusszal lehet utazni.

M3 metrófelújítás – a nyári vágányzár alatti munkálatok

Az M3-as metró rekonstrukciója az utolsó fázisába érkezett, 2023 tavaszától már a teljes vonalon szerelvények közlekednek majd. Hamarosan, augusztus 15-én véget ér az a nyolc hétig tartó vágányzár, ami a Göncz Árpád városközpont és a Kőbánya-Kispest állomások közötti szakaszt érinti.

Augusztus közepétől újra jár az M3-as metró Dél-Pest és a belváros között

Az M3-as metró vonalán nyárra tervezett felújítási munkák befejeztével augusztus 15-től újra jár a metró a déli szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Kálvin tér között. A Kálvin tértől továbbra is metrópótló busszal lehet utazni. A metró a Nagyvárad téren nem áll meg, a tér környéke az M30-as állomáspótló busszal, illetve alternatív járatokkal közelíthető meg. Ezt megelőzőleg, illetve ezzel egyidejűleg – augusztus 13-16. között – 4 napon át pótlóbusz jár az M3-as metró helyett az újpesti szakaszon is.

Forgalomkorlátozások az M3 metróvonal felújítása miatt

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukciós munkálatai miatt 2022. június 18-tól – augusztus közepéig a Göncz Árpád városközpont – Kőbánya-Kispest állomások között metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat. A nyolc hétig tartó lezárás idején a kizárólag folyamatos vágányzár mellett végezhető munkafolyamatok kivitelezése történik. Az Üllői úton és Vak Bottyán utcában forgalmi rend változások lépnek életbe a pótlás idejére.

Forgalomkorlátozások az M3 metróvonal felújítása miatt

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukciós munkálatai miatt 2022. június 18-tól – augusztus 15-ig a Göncz Árpád városközpont – Kőbánya-Kispest állomások között metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat. A nyolc hétig tartó lezárás idején a kizárólag folyamatos vágányzár mellett végezhető munkafolyamatok kivitelezése történik. Az Üllői úton és Vak Bottyán utcában forgalmi rend változások lépnek életbe a pótlás idejére.

Változások az M3-as metró közlekedésében június közepétől

Az iskolaszünet beköszöntével elkezdődnek a nagyobb felújítások a fővárosban, emiatt június közepétől az M3-as metró augusztus közepéig minden nap csak az északi szakaszon, Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között közlekedik, továbbá négy hétig a teljes vonalon nem jár a 2-es és a 2M villamos.

Növényi szimbólumokkal megszelídített brutalizmus – Semmelweis Klinikák metróállomás

Őszintén felvállalt nyers szerkezetek, a Füvészkert világát idéző grafikák, és az eredeti kialakításra visszautaló sárga szín a legmeghatározóbb elemei a Semmelweis Klinikák metróállomás új arculatának. Az állomás felszíni kapcsolata egy polgári védelmi célokat is szolgáló betonépület, ami a brutalista építészet stílusjegyeit hordozza, az új koncepció tovább gazdagítja az egykori elegáns és játékos motívumokat.

A Csillagok háborúja ihlette a Corvin-negyed metróállomás tervezőit

Metrókék, fehér és narancssárga színhatás, hiperűrugrás a föld alatt. Az állomás eredeti, idealizált megjelenése inspirálta az új építészeti koncepciót. Az utastér oszlopcsarnokra emlékeztet, ahol az öntöttvas köpenycső natúr felülete jelenik meg a ’70-es években rájegyzett feliratokkal.

Szarvassá vált fiúk a Kálvin téren

Csíkos kismozaikok, élénk színek, csodaszarvasok meséje: néhány jellegzetes karakter az M3 metróvonalon megújuló Kálvin téri állomás utasteréből. A metróállomás új építészeti koncepciója amellett, hogy az eredeti kialakítás egyes jellegzetes elemeit újraértelmezi, a csatlakozó M4 állomás formavilágára és stíluskészletére is reflektál.

Látványtervek – az M3 metróvonal középső szakaszának építészeti koncepciója

Mutatjuk a Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák látványterveit, a 3K állomást – ahogy röviden nevezzük – májusban már az utasok is birtokba vehetik. Az utolsó fázisban elkészülő Lehel tér, Nyugati pályaudvar, Arany János utca, Deák Ferenc tér, Ferenciek tere, Nagyvárad tér metróállomások tervezett, még munkaközi látványterveit is ismertetjük.

Véget érnek a füstpróbák az M3-as metróvonal átadás előtt álló három állomásán

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy a Semmelweis Klinikák és Corvin-negyed (lásd az erről szóló képgalériát) metróállomásokon sikeresen lezajlottak a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelési és hatósági ellenőrzései. 

Folytatódnak a füstpróbák az M3-as metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának három állomásán

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal középső szakaszának átadás előtt álló három állomásán – Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák – 2022. február 21-től március végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának három állomásán

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal középső szakaszának átadás előtt álló három állomásán – Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák – 2022. február 21-től március végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Változik az M3-as metró közlekedése 2022. február 7-től munkanaponként

Az M3 metróvonal felújításához kapcsolódó munkálatok végzése miatt munkanaponként 21 óra után metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat Lehel tér és Kőbánya-Kispest állomások között, vagyis a hétvégén megszokott menetrend szerint közlekedik a metró.

Átadtuk a Pöttyös utca és Ecseri út metróállomások akadálymentes elérését biztosító felvonókat az M3 vonalán

Az M3 metrófelújításának örömteli pillanatához érkeztünk, a mai naptól újabb két állomás érhető el akadálymentesen a vonalon, így ismét bővül az egyenlő esélyű hozzáférés a közöségi közlekedésben – mondta Karácsony Gergely főpolgármester a Pöttyös utcai metróállomáson tartott átadón.

2023 elején újra teljes vonalon közlekedik a kék metró

A főváros egyik legnagyobb közlekedésfejlesztési projektje az M3 metróvonal felújítása, ami a közösségi- és közúti közlekedés résztvevőit egyaránt érinti. Tudjuk, hogy mekkora terhet ró a lakosságra a legforgalmasabb közlekedési eszköz pótlása, ezért minden döntésünknél szem előtt tartjuk a kellemetlenségek mérséklését és a lehető leggyorsabb befejezést.

Ötvenedik után

Az M3 metrófelújítás kezdete óta rendszeresen járom az építési területet, és lassan két éve videóban rögzítem a munkafolyamatokat. Soha nem éreztem magam veszélyben. Gyakran kilométereket sétálok a sínek mellett, szívesen beszélgetek az ott dolgozókkal, akik beavatnak az éppen általuk végzett feladatokba, néha kicsit a magánéletükbe is.

BKV Zrt. – Swietelsky Vasúttechnika: megtörtént a szerződéskötés az M3-as metróvonal alagútfelújítására

Megtörtént az M3 metróvonal középső szakaszának alagúti munkáira vonatkozó szerződésmódosítás aláírása a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. között 2021. július 30-án, ezzel elhárult a jogi akadálya a metrófelújítás tervek szerinti befejezésének.

Forgalomkorlátozások az M3 metróvonal felújítása miatt

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukciós munkálatai miatt 2021. július 24-től augusztus 22-ig a Göncz Árpád városközpont – Kőbánya-Kispest állomások között metrópótló autóbuszok szállítják az utasokat. A négy hétig tartó lezárás idején a kizárólag folyamatos vágányzár mellett végezhető munkafolyamatok kivitelezése történik. A Váci úton, Róbert Károly körúton, Üllői úton és Vak Bottyán utcában forgalmi rend változások lépnek életbe a pótlás idejére.

Újabb szakaszához érkezik az M3-as metró felújítása

A Pest északi és déli részét összekötő M3-as metróvonal felújítása több ütemben valósul meg. A megújult északi és a déli szakasz átadását követően jelenleg a Nagyvárad tér és a Lehel tér között zajlanak a korszerűsítési munkálatok. A belvárosi metrófelújítás a projekt legnagyobb kihívása, mind a felújítás megszervezése, mind pedig a metrópótlás szempontjából.

Forgalomkorlátozás a Váci út – Dózsa György út csomópontban

Az M3 metróvonal rekonstrukciója keretében elkezdődik a Dózsa György úti metróállomás utólagos akadálymentesítése. A felszíni kivitelezési munkálatok miatti 2021. július 4-től sávlezárásokra, forgalomterelésekre kell számítani, az érintett területen torlódások alakulhatnak ki. A forgalomkorlátozás várhatóan 2022 augusztus végéig tart.

M3 metrófelújítás – ez történik a belvárosban

Új mozgólépcsőszerkezetek, átépült helyiségek, modern elektromos és gépészeti berendezések jellemzik az M3 metróvonal felújítás alatt álló középső szakaszának állomásait. Az alagútban május végén a Nagyvárad tér bal oldali vágányterében is elkezdődött a sínpálya korszerűsítése. A rekonstrukciós munkálatok a tervezett ütemben haladnak.

Bár egyelőre a hét belvárosi állomáson szünetel a metróforgalom, a két galériás szerkezetű, fordító állomáson – Nagyvárad tér és Lehel tér – is fontos korszerűsítési feladatokat végeznek.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium állásfoglalása az alagútfelújítást érintő szerződésmódosításról

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukciója kapcsán a projekt koordinálását/lebonyolítását végző Metró Felújítási Projekt Igazgatóság rendszeresen tájékoztatást ad a metrófelújítás legfontosabb történéseiről.

Pap Lászlóra emlékezünk

Okleveles építészmérnök, irányító tervező, életének 67. évében hosszantartó betegség után elhunyt. Bár eleinte lakóházakat akart tervezni, a 3-as metró elsőként átadott állomásainak újszerű szerkezete és színei magával ragadták. Élete összefonódott Budapest földalatti közlekedésével, hiszen 40 éven át tervezte és tervezte újra a fővárosi metróvonalakat az UVATERV munkatársaként.

Fókuszban az M3 metróvonal felújítása

Az M3 metróvonal 3,5 éve zajló felújítása Budapest egyik legfontosabb beruházása. Az északi és déli szakasz átadását követően jelenleg a vonal középső részén zajlanak a munkálatok a Nagyvárad tér – Lehel tér között.

A belvárosi szakasz munkálatait a kezdetek óta nyomon követő Magyar Építők építészszakmai online portál a napokban egy interjút készített a felújítást koordináló szervezet, a BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatóság vezetőjével, Radnay Tiborral.

Metrófelújítás a belvárosban – Kék túra a föld alatt

Az M3 metróvonal felújítás alatt álló területe jelenleg, mintegy hat kilométeres túrával járható be az alagúton keresztül. A Nagyvárad tér és a Lehel tér kihúzó körzetében a kerítésen túl láthatók a szerelvények körvonalai, a köztes szakaszon pedig az átalakuló hét állomás és a helyenként hiányzó bal vágány nyomai.

Végigsétáltunk a mélyvezetésű vonalszakaszon az alagúton keresztül, és minden állomáson felkapaszkodtunk a meredek létrákon, hogy körbejárva az utasforgalmi- és üzemi területeket szemügyre vegyük a változásokat.

Meglepetések a föld alatt: exkluzív metróbejáráson a Prémium sportolói

Komplexebb, mint hitték – ezzel a gondolattal hagyta el az Arany János utcai metrómegállót a Prémium Média & Sport Management kötelékébe tartozó négy sportoló, Bak-Szabó Norina, Kiss Anna, Lakatos Zsanett és Bernek Péter.

A versenyzők a metróállomás felújítását végző Swietelsky Építő Kft. és a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság (BKV Zrt.) közreműködésével nyertek betekintést a kulisszák mögé.

Akadálymentesítés az M3 metró vonalán

Az M3 metróvonal rekonstrukciója kapcsán kezdetektől széleskörű figyelem övezi az esélyegyenlőség megteremtését szolgáló intézkedéseket. Hosszú út vezetett odáig, hogy ma az M3 metróvonal állomásainak akadálymentes eléréséről, illetve annak megvalósításáról beszélhetünk. Civil szervezetekkel folytatott egyeztetések és megállapodások, műszaki nehézségek megoldása, a finanszírozás kérdésének tisztázása előzte meg a végleges koncepciót.

Metrófelújítás a belvárosban - bontás, építés, felszín alatt és felett

Az M3 metróvonal középső szakaszán a hét legmélyebben fekvő állomás átfogó korszerűsítése történik. A belvárosban már 2020 márciusában elkezdődött az Arany János utca és Ferenciek tere állomási felújítása, majd júliusban a Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák, novemberben pedig a Nyugati pályaudvar, Deák Ferenc tér és Kálvin tér állomások is az utasforgalom elől elzárt építési területekké változtak. Idén január 11-én az alagút korszerűsítése is elindult, így teljes körű rekonstrukció zajlik mintegy öt kilométer vonalszakaszon.

Megállapodás született az M3 metróvonal alagútfelújításának folytatásáról

Az M3 metróvonal középső szakaszának alagúti munkáira vonatkozó szerződésmódosításról szándéknyilatkozat jött létre a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. között 2020. december 21-én. A megállapodás hónapok óta tartó egyeztető tárgyalások eredménye, ami alapján 2021. január 11-én az alagút teljes körű korszerűsítése elkezdődik a középső szakaszon.

Akadálymentesítés az M3 metróvonal déli szakaszán

Az M3 metróvonal rekonstrukciója során széleskörű figyelem övezi az esélyegyenlőség megteremtését szolgáló intézkedéseket. A különleges igények kielégítésének szempontja speciális eszközök, berendezések, műszaki megoldások alkalmazását követeli meg. A látásukban- és hallásukban korlátozottak már akadályok nélkül használhatják az M3 metróvonal megújult déli szakaszát is, a mozgásukban korlátozottak akadálymentes közlekedését biztosító felvonók beépítése pedig jelenleg is tart. Várhatóan 2021 végére már mindenki számára megközelíthetők lesznek az állomások a Népliget – Kőbánya-Kispest közötti szakaszon.

Az M3-as metró felújítása újra gyerekszemmel

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága (MFPI) 2020 februárjában második alkalommal hirdetett alkotói pályázatot az M3-as metróvonal felújítása kapcsán. A júniusra tervezett díjátadót a járványhelyzet miatt elhalasztottuk és meghosszabbítottuk a nevezési határidőt. A pályázatot október végén zártuk, a kiállítás helyett pedig videóüzenetben hirdetünk eredményt.

Az M3 metrófelújítás középső szakaszának aktuális helyzete

Nem jött létre szándéknyilatkozat a szerződésmódosításról 2020. november 9-ig a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. között az M3 metróvonal középső szakaszának alagútfelújításáról. A BKV Zrt. felszólította a Vállalkozót az eredeti szerződés szerint történő teljesítésre – új határidők kijelölése mellett. A kialakult helyzet egyelőre nem veszélyezteti az M3 metróvonal felújításának határidőre történő befejezését, az Európai Uniós forrásból történő megvalósítást. A BKV továbbra is bízik abban, hogy a vállalkozó partner lesz a középső szakasz alagúti munkáinak határidőre történő befejezésében.

Elkezdődött a felújítás az M3 metróvonal teljes középső szakaszán

A metrófelújítás több mint felén már túl vagyunk, hiszen a korszerűsítés három éve kezdődött és várhatóan két év múlva az egész vonal kívül-belül újjászületve, modernizálva, akadályoktól mentesen, biztonságosabban szolgálja majd a főváros utazóközönségét.

Ne feledje: november 7-étől kezdődik az M3 metrófelújítás a belvárosi szakaszon

Az M3 metró 2020. november 7-étől nem jár a Lehel tér és a Nagyvárad tér között, helyette sűrű követésű pótlóbuszokkal vagy a lezárt metrószakaszt elkerülő felszíni járatokkal utazhatnak, a pótlóbuszok előnyben részesítése miatt autóval is nehezebb lesz a belvárosban haladni, ezért minden Budapesten közlekedőnek az eddiginél hosszabb utazási időre kell számítani - ezek a legfontosabb tudnivalók a több mint három éve tartó metrófelújítás szombaton kezdődő új üteméről.

A déli szakasz új állomásai a látássérültek számára akadálymentesen használhatók

Az M3 metróvonal déli szakaszának átadása előtt néhány nappal a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ) munkatársai bejáráson győződtek meg arról, hogy a megújult Népliget, Ecseri út, Pöttyös utca, Határ út metróállomások a látássérült utasok biztonságos közlekedését szolgálja.

Forgalomkorlátozások a belvárosban az M3 metróvonal felújítása miatt - a Kálvin tér környezetében

Útszűkületekre, részleges sávlezárásokra, forgalomterelésekre és sebességkorlátozásokra kell számítani 2020. szeptember 28. – november 6. között a Váci úton, Bajcsy-Zsilinszky úton, Károly körúton, Múzeum körúton, Üllői úton.

Forgalomkorlátozások a belvárosban (Anker köz és Paulay Ede utca) az M3 metróvonal felújítása miatt

Útszűkületekre, részleges sávlezárásokra, forgalomterelésekre és sebességkorlátozásokra kell számítani 2020. szeptember 28. – november 6. között a Váci úton, Bajcsy-Zsilinszky úton, Károly körúton, Múzeum körúton, Üllői úton.

Átadták a 3-as metró megújult déli szakaszát

Budapest, 2020. október 22., csütörtök - Átadták csütörtökön a 3-as metróvonal felújított déli, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest közötti szakaszát. Karácsony Gergely főpolgármester a megújult Határ úti állomáson tartott ünnepségen azt mondta, a jövő, a középső szakasz felújítása még sok kérdést felvet, de fontos lépés történt annak érdekében, hogy a 3-as metró igazi, 21. századi szolgáltatása legyen "minden budapestinek és minden itt járónak".

Holnap 17 órától ismét lehet utazni a déli szakaszon

Több mint másfél év után 2020. október 22-én csütörtökön 17 órakor ismét birtokba veheti az utazóközönség az M3 metróvonal Népliget és Kőbánya-Kispest közötti déli szakaszát. Az állomások most még üresen állnak, az utolsó simításokat követően holnap újra élettel telnek meg a korszerűsített utasterek.

Forgalomkorlátozások a belvárosban (Múzeum körút és a Rákóczi út kereszteződése) az M3 metróvonal felújítása miatt

Útszűkületekre, részleges sávlezárásokra, forgalomterelésekre és sebességkorlátozásokra kell számítani 2020. szeptember 28. – november 6. között a Váci úton, Bajcsy-Zsilinszky úton, Károly körúton, Múzeum körúton, Üllői úton.

Forgalomkorlátozások a belvárosban (Anker köz és Paulay Ede utca) az M3 metróvonal felújítása miatt

Útszűkületekre, részleges sávlezárásokra, forgalomterelésekre és sebességkorlátozásokra kell számítani 2020. szeptember 28. – november 6. között a Váci úton, Bajcsy-Zsilinszky úton, Károly körúton, Múzeum körúton, Üllői úton.

A belvárosban történik

Több mint fél éve kezdődtek el a felújítási munkálatok az M3 metróvonal középső szakaszán. A belvárosi mélyvezetésű állomásokon még mindig elsősorban bontások zajlanak, de már az építés folyamata is megfigyelhető, hiszen az egykor nagy helyigényű berendezéseket, új, kisebb, modern rendszerek váltják, méretükhöz alkalmazkodva pedig, új terek készülnek.

Folytatódnak a füstpróbák az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. augusztus 10-től szeptember végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Folytatódnak a füstpróbák az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. augusztus 10-től szeptember végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Ellenőrző füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló Népliget állomásán

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. augusztus 10-től szeptember végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Hivatalos Hatósági Füstpróbákkal folytatódik a tesztelés az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. augusztus 10-től szeptember végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Több hete tart a bontás a Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásokon

Csaknem egy teljes hónapja nem állnak meg a metrószerelvények a belváros legutóbb lezárt két állomásán. Az eltelt idő alatt elkezdődött a burkolatok, bútorok bontása, valamint a mozgólépcsők szerkezetén is meglátszik a beavatkozás. A bontott anyagokat hétvégente szállítják ki, amiből néhány emblematikus arculati elem a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumba kerül.

Folytatódnak a füstpróbák az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. augusztus 10-től szeptember végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. augusztus 10-től szeptember végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzik. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Filmforgatás – Időutazás ballonkabátban

Borongós, cigaretta füstös őszi nap kék metróval a ’80-as évekből. Az M3-as metróvonal Nagyvárad téri állomása forgatási helyszínné változott augusztus 1-jén. Ballonkabátos, kendős, kalapos, diplomatatáskás utasok, csikkek a peronon, pár órára a múltba repített a hangulat. Az állomás egy-két kiegészítő elemmel korhű díszlet, a film pedig talán utolsó lenyomata a most még eredeti állapotnak.

Forgalomkorlátozás a Nyugati téren az M3 metróvonal felújítása miatt

A Nyugati Pályaudvar metróállomás rekonstrukciójához kapcsolódóan 2020. augusztus 1. - augusztus 16. között a gyalogos és közúti forgalmat érintő előkészületi munkálatok végzése történik, ideiglenes buszmegálló épül és elkezdődik a felvonulási terület kialakítása. 

M3 metrófelújítással kapcsolatos szerződés részleges felfüggesztése

A BKV Zrt. a mai napon felfüggesztette a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel 2017. szeptember 4-én kötött a „Budapesti M3 metróvonal rekonstrukciója: vágányépítési, alagúti munkák; biztosítóberendezések felújítása; vasúti távközlési, központi diszpécser rendszerek korszerűsítése” tárgyú szerződésének egy részét.

A jelenleg folyó tárgyalások nem veszélyeztetik az M3-as metróvonal akadálymentesítésének megvalósulását

A BKV Zrt. elkötelezett a Támogatási Szerződésben rögzített, az M3-as metróvonal teljeskörű akadálymentesítésének megvalósításában, a felelős forrásfelhasználás követelményét szem előtt tartva a továbbiakban is ennek megfelelően kíván eljárni.

Elkezdődik a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed metróállomás felújítása - így alakul a forgalmi rend

Megállás nélkül halad át az M3-as metró 2020. július 13-tól, hétfőtől a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomáson, mert ezen a két helyszínen is elkezdődnek a vonalfelújításhoz kapcsolódó korszerűsítési munkák.

A Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomás lezárásával folytatódik az M3-as metró felújítása július 13-tól

A Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák metróállomáson is elkezdődnek az M3-as metróvonal felújításához kapcsolódó korszerűsítési munkálatok, ezért a metró az említett két állomáson július 13-tól megállás nélkül áthalad.

Forgalomkorlátozások a Nagyvárad tér és Kálvin tér között az M3 metróvonal felújítása miatt

Útszűkületekre, időszakos sávlezárásokra, forgalomterelésekre kell számítani 2020. június 29-július 10. között a Nagyvárad tér és Kálvin tér között. Az M3-as metróvonal Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák metróállomásain 2020. július 11-én elkezdődnek a korszerűsítési munkálatok, a szerelvények az említett két állomáson megállás nélkül haladnak át.

Márciusi fejlemények a déli szakaszon

Az M3-as metróvonal déli szakaszának rekonstrukciós munkálatai jelenleg a tervezett ütemezés szerint haladnak a rendkívüli járványügyi vészhelyzet ellenére is. A felújításon dolgozók védelmében az alagútban és az állomásokon területileg széthúzott munkavégzések zajlanak, a szűkebb üzemi helyiségekben pedig a technológiai folyamatok során is a megfelelő távolságok és higiéniai előírások betartásával szervezik meg a munkát.

Az M3 metrófelújítás középső szakaszának tervezett ütemezése

Az Arany János utca és Ferenciek tere megállók lezárásával elkezdődik a kék metró utolsó, belvárosi szakaszának felújítása. Bár az utazóközönség a forgalmi rend változásokkal március 9-én találkozik először - a két említett állomáson a szerelvények megállás nélkül haladnak át - azonban a rekonstrukciós munkálatok már március 7-én elkezdődnek a munkaterületek átadásával, az építési területek kijelölésével.

Alkotói pályázat az M3-as metróvonal felújításával kapcsolatban

2018-ban egy alkotói pályázatot írtunk ki a metrófelújítással kapcsolatban, amire az ország számos területéről érkeztek pályaművek. Mivel az esemény nagy sikerrel zárult, ezért idén ismét várjuk a 3-23 éves pályázók alkotásait, egyénileg vagy csoportban (maximum 5 fő.

Az Árpád híd metróállomás január 31-től a Göncz Árpád városközpont nevet viseli

Göncz Árpádról, Magyarország rendszerváltás utáni első köztársasági elnökéről és műfordítóról 2016-ban nevezték el a XIII. kerületi, Árpád híd pesti hídfőjénél fekvő területet, ahová szobrot is állítottak az emlékére. A terület részét képező Árpád híd metróállomás január 31-től a Göncz Árpád városközpont nevet viseli.

Az Arany János utca és a Ferenciek tere állomás lezárásával folytatódik az M3-as metró felújítása tavasztól

Az M3-as metró rekonstrukciója az északi szakasz felújítását követően jelenleg a déli részen zajlik. Ez a tervek szerint idén őszre véget ér, így Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között is teljesen felújított, korszerű állomásokon keresztül lehet majd utazni.

A felszínről inkább a föld alá, családok helyett utasok - interjú Pap Lászlóval

Bár eleinte lakóházakat akart tervezni, a 3-as metró elsőként átadott állomásainak újszerű szerkezete és színei magával ragadták. Pap László élete összefonódott Budapest földalatti közlekedésével, hiszen 40 éve tervezi és újratervezi a metróvonalakat. Számos műhelytitok tudója, amelyek közül néhányat velünk is megosztott.

Elindult a forgalom a megújult bal vágányon

Fontos mérföldkőhöz érkezett a déli szakasz felújítása, teljesen megújult a bal vágány. A Közlekedési Hatóság szakértői, a Budapest Közút műszaki ellenőre, a kivitelezők szakemberei, és a BKV Zrt. munkatársai felkészülten várták, hogy egy sikeres próba után átadhassák a forgalomnak az elkészült pályaszakaszt.

Hétvégi munkálatok a novemberi vágányzárak idején

November 9-10-én elkezdődtek a három hétvégén át zajló garanciális munkálatok az M3-as metróvonal északi szakaszán. Az időpontválasztás nem véletlen, hiszen a déli szakaszon is fordulóponthoz érkezett a felújítás, befejeződött a bal vágány teljes cseréje, és megtörtént a november 16-17-ei átállás előkészítése.

Ideiglenes kitérő épült Kőbánya-Kispest metróállomáson

A metrófelújítás fontos és látványos része a déli szakasz vágányainak felújítása. A munkálatok szervezése során a vonatforgalom mindenkor elsőbbséget élvez, ezért a szerelvények cseréjének biztosításához a vágánybontási munkálatok megkezdése előtt egy új, ideiglenes kitérő épült a Kőbánya-Kispest metróállomáson.

Azbesztmentesítés az M3 metróvonal déli szakaszán

A metrófelújítás kezdete óta kiemelt figyelmet fordítunk az azbeszt tartalmú szigetelések beazonosítására és szakszerű eltávolítására. A vonal északi szakaszán az építési tervek alapján és a ’80-as évek végére jellemző felhasználási metódus ismeretében a gépészeti szerkezetek bizonyos egységeinél várhatóan előforduló azbeszt tartalmú szigetelések bontására olyan technológiát írtunk elő, amivel megelőzhető volt, hogy káros anyag kerüljön a környezetbe.

A BKV arcai - új kiállítás nyílt Deák téri múzeumunkban

A Földalatti Vasúti Múzeum új időszaki kiállítással várja látogatóit a Múzeumok Éjszakája alkalmából (június 22). A tárgy- és képanyaggal gazdagon illusztrált kiállítás bemutatja a járművezető szakma, a jegyellenőri munka, és a - közösségi közlekedésből a hatvanas években eltűnt - kalauz hivatás történetét, érdekességeit.

Utasforgalom és metrófelújítás

Az északi szakasz korszerűsítése során a bontási és építési anyagok ki- és beszállításának megszervezése próbatétel elé állította kivitelezőket, hiszen az M3-as metróvonal egyetlen felszíni kapcsolata a BKV Zrt. Kőér utcai járműtelepe, ami Újpesttől messze, Kőbányán található. A megoldást akkor egy ideiglenes leadónyílás kialakítása jelentette.

Miért kell hétvégenként pótolni a metrót a vonal középső szakaszán is?

Hasonlóan az északi szakasz metrópótlásához, a vonal déli részén - Népliget – Kőbánya-Kispest állomások között - folyamatban lévő rekonstrukciós munkálatok ideje alatt is a korábban megszokott gyakorisággal, ütemezéssel megszervezett metrópótlással találkozhat az utazóközönség.

Április végétől hétvégenként Újpest-központ és a Lehel tér között jár a metró

A 2019. április 27-28-ai hétvégétől kezdődően az M3-as metró dél-pesti vonalszakaszának felújítása alatt a metrószerelvények szombaton és vasárnap Újpest-központ és a Lehel tér között járnak, Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között pedig pótlóbuszok közlekednek.

Metróalkatrészt műtrágyáért - interjú Dr. Várszegi Gyulával

Az M3 metróvonal északi szakaszának felújítása és átadása kapcsán az Innorail Magazin egy különszámmal jelentkezett, ebben olvasható egy beszélgetés Dr. Várszegi Gyulával, aki a vonal építéséről, a nehézségekről, kihívásokról szolgált számos érdekes és tanulságos történettel mind az utazóközönség, mind pedig a szakma nézőpontja szerint.

Ne feledje: április 6-án indul a metrópótlás Dél-Pesten!

Az M3-as metró Újpest-központ és a Nagyvárad tér között jár, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között csúcsidőben 45 másodpercenként pótlóbuszok közlekednek, az érintett dél-pesti lakóövezetek felől új, közvetlen buszjáratok indulnak, más érintett buszjáratok a szokásosnál sűrűbben járnak - ezek a legfontosabb tudnivalók az április 6-án kezdődő dél-pesti metrópótlás közösségi közlekedési változásairól

Képgaléria a megújult metrómegállókról

A metrófelújítás első ütemében az Újpest-központ, Újpest-városkapu, Gyöngyösi utca, Forgách utca, Árpád híd, Dózsa György út metróállomások alakultak át.

Tiszta, világos terek, új bútorok, és utastájékoztatók, újjáéledt művészeti alkotások várják az M3-as metró utasait. A modern belső kialakítás és látványvilág egyszerre próbál megfelelni a régi idők emlékének és a jelenkor kihívásainak.

Próbálja ki: már szerdától utazhat az M3-as metró déli szakaszának felújítása alatt közlekedő új, közvetlen buszjáratokkal!

Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között 2019. április 6-án kezdődik az M3-as metró pótlása, és azzal párhuzamosan - a zavartalan és gördülékeny metrópótlás támogatása érdekében - megváltozik Dél-Pesten a felszíni közlekedési rend is. A metrópótlásban igen fontos szerepet tölt majd be a pótlóbusz mellett három új, közvetlen autóbuszjárat, amely már április 3-án, szerdán elindul, hogy az utazóközönség kipróbálhassa az alternatív eljutási lehetőségeket.

Átadták a 3-as metró megújult északi szakaszát

Tarlós István főpolgármester az átadáson azt mondta: a 3-as metró felújítása mérföldkőhöz érkezett, az északi szakaszon, az Újpest-központ és a Dózsa György úti állomások között véget értek a kivitelezési munkák. A hetekig tartó ellenőrzések és próbafutások sikerrel zárultak. A felújított szakaszon szombat délután egy órától utazhatnak az utasok.

Újra jár az M3-as metró Újpest-központ és Lehel tér között

Első jelentős állomásához érkezett a metrófelújítás, 2019. március 30-án 13 órától a megújult utasforgalmi terek megnyílnak az utazóközönség előtt. Az állomások új arculattal, a vágányszakasz új sínekkel, korszerű berendezésekkel várja ismét az M3-as metró utasait.

Vakok és gyengénlátók tesztelték az M3-as metróvonal megújult utastereit

A metrófelújítás tervezése során az esélyegyenlőség feltételeinek biztosítása érdekében rehabilitációs szakmérnökök és az érintett érdekvédelmi szervezetek képviselői együttműködtek annak érdekében, hogy az M3-as metró mindenki számára elérhető legyen.

Rövidesen újra járhat a metró Újpest és Lehel tér között, a déli szakaszon kezdődhet majd a felújítás

A főváros legjelentősebb közösségi közlekedést érintő fejlesztése, az M3 metróvonal felújítása a déli vonalszakaszon folytatódik. A BKK a Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti metrópótlást, illetve az ehhez kapcsolódó közlekedési rendet a korábbi terveket figyelembe véve, és az északi vonalszakaszon zajló sikeres metrópótlás tapasztalatait is felhasználva, minden érintett szervezettel és szolgáltatóval konzultálva alakította ki.

Sikeresen zárult a vízköddel oltó berendezések hatósági szemléje

Az M3-as metróvonal rekonstrukciója során a tűzvédelem kiemelten fontos szerepet kapott a biztonság növelése érdekében. A hatályos Országos Tűzvédelmi Szabályzat előírásainak megfelelve az állomások területén automatikus oltóberendezés kiépítése történt, többek között a szerelvény padlólemeze alatti tér oltása érdekében a peron melletti vágányoknál, a peron alatti kábeltérben.

Az M3 metróvonal déli szakaszán elkezdődik a pótlóbuszok útvonalának kialakítása

Az M3 metróvonal északi szakaszának felújítása végéhez közeledik, a déli szakaszának rekonstrukciója pedig hamarosan elindul, ezért 2019. március 11-én megkezdődnek a metrópótláshoz szükséges út- és forgalomtechnikai kialakítások. A munkálatok várhatóan négy hétig tartanak.

Metrószerelvényekkel tesztelik a megújult pályaszakaszt

Az M3 metróvonal északi szakasza lassan visszakapja eredeti funkcióját, és újra utasok töltik meg a látványában is teljesen megújult állomásokat. Miközben az utasforgalmi terekben lassan minden a helyére kerül, a vágányokat korlátok határolják, mert március 5-étől már szerelvénnyel tesztelik az új sínpályát.

Véget értek a füstpróbák az M3 metróvonal északi szakaszán

A 2019. február 19-én Újpest-Központ állomáson megtartott füstpróbával hivatalosan is véget ért az a csaknem egy hónapig tartó tesztsorozat, amely során a hő- és füstelvezető rendszer hatékony működésének gyakorlati igazolását vizsgálták, ellenőrizték és tesztelték a szakemberek számos hatóság képviselőinek bevonásával.

Utolsó füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelése a mai napon véget ér. Az utolsó füstpróbával befejeződik a mintegy másfél hónapig tartó tesztsorozat, amely az új berendezések hatékony működésének ellenőrzését szolgálta.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán 2019. január közepétől február végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzi. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán 2019. január közepétől február végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzi. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Elkezdődtek a műszaki átadás-átvételi eljárások

Az M3 metróvonal északi szakaszának infrastruktúra rekonstrukciója jelentős állomáshoz érkezett, 2019. január 29-én elkezdődtek a kiviteli munkák műszaki átadás-átvételi eljárásai, a kivitelezést végző vállalkozók a STRABAG Építőipari Zrt., a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a PRO-M Zrt. készre jelentése alapján.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán 2019. január közepétől február végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzi. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán 2019. január közepétől február végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzi. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán 2019. január közepétől február végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzi. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán 2019. január közepétől február végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzi. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Füstpróba

Egy olyan léptékű beruházás esetén, mint az M3 metróvonal rekonstrukciója, szigorú biztonsági előírásoknak szükséges megfelelni. Mielőtt az utazóközönség újra használatba veszi az északi vonalszakaszt, a szakemberek - több hatóság bevonásával - számos próbát, tesztet végeznek el.

Füstpróba az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszának állomásain

A BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága tájékoztatja a lakosságot, hogy az M3-as metróvonal felújítás alatt álló északi szakaszán 2019. január közepétől február végéig a hő- és füstelvezető rendszer megfelelőségének tesztelését végzi. A próbák célja az új berendezések hatékony működésének ellenőrzése.

Sínköszörű

Az M3-as metróvonal felújításának egyik legfontosabb része magának a sínpályának a rekonstrukciója. Az Országház magasságával is vetekedő hosszúságú sínszálak beszállításáról korábban már írtunk, továbbá videóbeszámolót is közöltünk, ahogyan azt is megemlítettük, hogy milyen körültekintően és jól szervezetten kell működnie a szállításokat végző szerelvényeknek és a rajta dolgozó szakembereknek. Miután a beszállítás megtörtént, a sínszálakat összehegesztik, hogy egy egységes sínpályát alkossanak - ez szintén egy látványos folyamat, korábban erről is tudósítottunk.

Összefoglaló a 2018-as évről

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukció munkálatainak 2017. november 6-i kezdete óta több alkalommal is beszámoltunk az építkezés menetéről, az anyagok ki- és beszállításáról, a föld felett- és alatt zajló folyamatokról. Szintén említésre kerültek azok a speciális, alagúti munkálatokra átalakított gépek, amelyek a felszín alatt dolgoznak, de szót ejtettünk az állomások akadálymentesítéséről is, ehhez kapcsolódóan a külföldi példákat, vagy éppen a jelenlegi projekthez tartozó 3D-s modellezést szemléltettük.

Menetrendváltozás 2018. december 13-án

December 13-án, csütörtökön az M3-as metró szerelvényei - a megszokottól eltérően - 20:30 helyett 21:38-ig közlekednek Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között. Az üzemidő-hosszabbítás miatt az első, teljes vonalon közlekedő M3-as metrópótló autóbusz Kőbánya-Kispestről 21:40-kor, az újpesti Árpád üzletháztól pedig 21:20-kor indul.

További informácoió az alábbi linken érhető el.

Novemberi fejlemények a rekonstrukcióval kapcsolatban

Az immár szokásosnak mondható, havonta jelentkező képes beszámolóban sorra vesszük az M3-as metróvonal rekonstrukcióját érintő munkafolyamatok fontosabb, látványosabb részeit, ezt szemlélteti a mellékelt galéria is - a képek november elején készültek, tehát nem a jelenlegi állapotot ábrázolják.

Egyetemi hallgatók látogatták meg a metró felújítás alatt lévő szakaszát

Az BKV Zrt. Metró Felújítási Projekt Igazgatósága (MFPI) az Innovációs és Technológiai Minisztérium Közlekedési Operatív Programokért Felelős Helyettes Államtitkárságának, mint a rekonstrukció Irányító Hatóságának felkérésére, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programhoz (IKOP) kapcsolódóan egy projektlátogatást szervezett egyetemi hallgatók részére.

Hogyan kerül az állomásokra egy időben több mint 400 méternyi sín?

Az M3 metróvonal infrastruktúra rekonstrukció keretében új, korszerű pályaszerkezet épül, a szükséges sínszálak beszállítása pedig pontos, aprólékos szervezést igényel, mivel a 108 méter hosszúságú elemek egyben kerülnek a helyükre. Egy 108 méter hosszú sínt elképzelni is nehéz, ha például a Parlament mellé állítanánk, pontosan 12 méterrel lógna túl a legmagasabb ponton.

Szállítás a Kőér utcai járműtelepen keresztül

Egy korábbi beszámolónkban arról írtunk, hogy az M3-as metróvonal rekonstrukciós feladatainak elengedhetetlen részét képezi a felújítás alatt lévő területekre az építési anyagok és eszközök, a beépítendő berendezések, a nagyobb gépek be- és kiszállítása. Mindez a déli szakaszon található Kőér utcai járműtelepről történik.

Változások az M3-as metró közlekedésében az augusztus 20-ai hosszú hétvégén

Augusztus 18-án, szombaton, 19-én, vasárnap és 20-án, hétfőn az M3-as metró a fővárosban közlekedők kényelme érdekében Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között a teljes üzemidőben közlekedik. Újpest és Lehel tér között ebben az időszakban is metrópótló járatokkal utazhatnak.

Augusztus 19-én, vasárnap az M3-as metró a szokásosnál egy órával tovább, éjjel fél egyig vehető igénybe.

Miért szükséges az M3 metróvonal lezárása csúcsidőn kívül és hétvégenként - a nyári szünet és a fővárosban zajló többi felújítás időtartama alatt is?

A fővárost és annak közösségi közlekedését érintő, tavaly november óta tartó nagyszabású projekt az M3 metróvonal rekonstrukciója. Ennek végrehajtása és megszervezése nehéz és összetett logisztikai feladat, hiszen a metróvonal egyetlen állandó felszíni kapcsolata a Kőér utcai járműtelep, amely a mintegy 17 km hosszú vonal déli végén található.

Kiépítés alatt az új irányítási rendszer a metróban

Legutóbbi riportunkban az építési feladatokról számoltunk be, mára azonban elmondható, hogy az északi szakaszon előrehaladott készültségi állapotban vannak az állomási-diszpécserhelyiségek (ÁDI), és az ezeket kiszolgáló technikai helyiségek (úgynevezett távközlési szerelvényszobák) amelyek összeköttetésben állva a központi diszpécserekkel, az M3-as metróvonal új és korszerű irányítási rendszerének fontos részét képezik majd.

M3-as metró, alkotói pályázat - véget ért a zsűrizés

Az alkotói pályázatra beadott művek bírálata véget ért, a zsűri meghozta döntését. Nem voltak könnyű helyzetben, hiszen - ahogy azt a beadott pályaművek nagy száma is bizonyítja - igen nagy volt az érdeklődés. Emiatt egy többkörös bírálati rendszert kellett kidolgozni és ennek mentén kiválasztani a helyezetteket.

Akadálymentesítés az M3-as metró vonalán

Néhány héttel ezelőtt, április 25-én a Fővárosi Közgyűlés megszavazta, hogy az M3-as metró mind a 20 állomása akadálymentes legyen. Május 10-én Tarlós István főpolgármester és Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének (MEOSZ) elnöke sajtótájékoztatót tartott és együttműködési megállapodást írt alá a metróvonal akadálymentesítéséről.

Akadálymentesítés ferde felvonókkal

A különböző építmények ferde felvonókkal történő akadálymentesítésére Európa szerte számos nagyvárosban találhatunk példát. Ezen építmények és környezetük adottságai többnyire nem, vagy csak nagy kockázatok és ráfordítások árán tették volna lehetővé a hagyományos felvonók beépítését. Prágában, Párizsban, Londonban és Stockholmban már jelenleg is ferde felvonók üzemeltetésével biztosítják a metróállomások akadálymentes használatát.

Közlekedési rend április 28. és május 1. között

Az április 28. és május 1. közötti hosszú hétvége három napján, április 29-én (vasárnap), 30-án (hétfőn) és május 1-jén (kedden) az M3-as metró egész nap Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik. Újpest és a Lehel tér között mindhárom nap pótlóbusz szállítja az utasokat. Április 28-án (szombaton) az M3-as metró teljes vonalán pótlóbusszal lehet utazni. További információ

Előtérben a felújítás

Amint arról már korábban beszámoltunk, az M3-as metró vonalán számos helyen felváltotta a bontási munkálatokat az építkezés; jóllehet ezek nagy része eddig azokat a területeket érintette, amelyek a jövőben sem lesznek láthatóak az utazóközönség számára, hiszen a kiszolgálóhelyiségek átalakítása, a közműhálózat áthelyezése a háttérben zajlik.

Az M3-as metró közlekedése a húsvéti hosszú hétvégén, március 30-a és április 2-a között

A fővárosban közlekedők kényelme érdekében – ahogy azt már korábban közöltük – 2018. március 30-tól április 2-ig, a húsvéti hosszú hétvége mind a négy napján Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik az M3-as metró, azaz szünetel a hétvégéken megszokott teljes vonalas pótlás. Újpest-Központ és a Lehel tér között ebben az időszakban is pótlóbusz jár.

Háttér - rekonstrukció

A felújítás során a metró valamennyi építménye megújul, nem csak az állomásokon és az alagútban folynak rekonstrukciós munkálatok, hanem az utasforgalomtól elzárt üzemi területeken is. Az M3-as metró működése óta változtak az üzemeltetés követelményei, szigorodtak a biztonsági előírások, természetesen ennek megfelelően átalakulnak a háttér helyiségek is.

A március 15-ei és a húsvéti hosszú hétvégén Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között jár az M3-as metró

A fővárosban közlekedők kényelme érdekében 2018. március 15-től (csütörtöktől) 18-ig (vasárnapig), valamint a március 30-i nagypéntektől húsvét hétfőig terjedő hosszú hétvégén Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között teljes üzemidőben közlekedik az M3-as metró. A két hosszú hétvégén a metrópótló buszok csak a Lehel tér és Újpest között közlekednek.

Miért szükséges az M3-as metróvonal teljes lezárása csúcsidőn kívül és hétvégenként?

Az M3-as metró felújítása különleges feladat, hiszen egyetlen felszíni kapcsolata a Kőér utcai járműtelep, ami a vonal déli szakaszán található. Minden gépet, eszközt, anyagot innen szállítanak be a rekonstrukció alatt lévő északi szakaszra, és a bontási anyagot is itt szállítják ki az alagútból.

Budapest
BKV
BKK
MFPI